Senaste inläggen
Vi jobbar med motsatsord på engelskan. Vi har läst en bok och jobbat med olika ord. Vi har också sjungit en sång om motsatser.
Vi fortsätter att läsa om stenåldern. Vi skriver ner hur man bodde, vad man åt, vilka verktyg som fanns och vilka se hur som fanns. Detta kommer vi jämföra med andra tidsåldrar sedan.
Sedan jämför eleverna kläder och saker från stenåldern med kläder och saker från idag.
Vad är programmering och Vad runt omkring oss är programmerat?
Eleverna programmerade först robot-Johanna att bre en smörgås. Sen programmerade de varandra att "borsta tänderna".
Efter det var det fri programmering av kompisar. Hur ger man instruktioner så att ens robot-kompis kan knyta skorna till exempel.
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
2 |
3 |
4 |
||||||
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
|||
12 |
13 |
14 |
15 |
16 | 17 |
18 |
|||
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
|||
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
||||
|