Alla inlägg den 6 december 2016

Av Johanna, Jenny, Henke & Nathalie - 6 december 2016 13:59

Hej alla barn och föräldrar i årskurs 2!

Jag har fått uppdrag från min skola att utföra aktiviteter, kopplat till matematik, vid fyra tillfällen med en mindre grupp elever från klassen. Temat blev jul/vinter och tillsammans med Johanna kom vi fram till att vi skulle syssla med mönster och symmetri.
Vi kommer ha temat måndag- onsdag samt fredag, där vi avslutar med att eleverna får designa och göra sin egen symmetriska pärlplatta! Kanske något att hänga i julgranen??
De elever som jag jobbar med är Hedda, Adina, Viggo, Leo B., Felicia och Thea, resten av klassen arbetar med Johanna.
Idag har vi haft andra lektionen och det gick jättebra! Eleverna har arbetat i par och utmanat varandra att fullfölja varandras mönsterbilder, bifogar bild på detta. Jättefina bilder, jag är imponerad! Bifogar även bilder från första tillfället där vi jobbade bl.a med att bygga endimensionella mönster med små byggklossar.

Detta är en utmaning för både mig och eleverna och jag hoppas att vi alla tar med oss nya erfarenheter från detta.
Det är verkligen jätteroligt att få arbeta tillsammans med era barn!

Hälsningar, Nathalie


No

Av Johanna, Jenny, Henke & Nathalie - 6 december 2016 13:38

På NO:n pratar vi om ljus och ögat.
Idag testade vi våra tankar om ljus och skuggor.
Eleverna jobbade i par och fick sedan förklara sina tankar för klassen.

Presentation


Hej och välkommen till Friskolan Hästens förskoleklass!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards